sâmbătă, 21 ianuarie 2012

mi-e frica de dan diaconescu

mi-e frica de alegeri. pana acum 3 minute ma distra la modul reflexiv si contemplativ ce se intampla zilele astea la noi in tara. am convingerea personala ca ce se intampla e instrumentat cu ajutorul sau la indemnul unor forte externe scenei politice romanesti, iar cei pe care ii vedem deocamdata la TV  sunt doar pioni (cu stirea lor sau fara). si urmaream la tv protestele, comentariile diverselor televiziuni, manipularea intr-o directie sau alta, mai subtila sau mai grosiera, care transpare din ce se intampla. poporul roman e zilele astea ca un rebel fara cauza. ei bine, mi-e frica de cauzele-aberatii care pot aparea, dincolo de cele "pregatite"... am vazut ca partidul poporului a facut un soi de manifestatie "in doors", asemanatoare cu o slujba a vreunui vindecator american sarlatan. dan diaconescu e un un soi de william hearst la o scara meschina, diabolic si rudimentar. il respect si imi repugna, in acelasi timp, pentru ca a stiut sa faca bani din prostia si mizeria omeneasca. nu ma tem ca ar vota lumea cu el, suficient cat sa castige eventuale alegeri care ar avea loc maine. nu cred ca suntem atat de microcefali.  ma tem insa ca, de teama sa nu castige PP, lumea va vota cu oricine altcineva actualmente existent. singura chestie care ma "linisteste" nitel este ca, tot in convingerea mea personala, se "pregateste" o alternativa politica nou nouta, construita special pentru acest moment, care moment la randul sau a fost construit sa dea jos actuala putere. spre interesul nostru, al poporului, sau nu, nu stiu ce sa zic. nu stiu cat de patrioti si realisti sunt actualii si potentialii (ma refer mai ales la cei care stau in penumbra, inca) nostri conducatori. e clar ca traim vremuri interesante, e clar ca actuala putere si-a pierdut mult din sustinerea externa pe care o avea. sunt curioasa, insa: cat de patrioti sunt acesti potentiali alternativi care (sper eu) exista? sper ca cei care, din afara si dinauntrul tarii, pregatesc sau exerseaza schimbarea actualei puteri, sa aiba, macar, tot tacamul pregatit: nici actualii, nici fostii nu sunt mai breji, asta e clar. atunci, incotro? cine? ar fi aproape providential sa apara din pamant o forta noua, in acelasi timp capabila sa ia voturi si sa conduca tara noastra. iar in providenta nu cred. doar in aparenta ei..:). astept cu maxima curiozitate ce fatza va avea "providenta". iar pana atunci, mai am accese de angoasa semi-amuzate cu d-alde dan diaconescu sau gen...

4 comentarii:

  1. in jocurile de genul asta sunt constante si variabile. politica e numai un instrument, o latura a ceea ce este numit "the power game". deci, trebuie sa deosebim constantele de variabile. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. m ar interesa mai multe argumente pentru ideea cu fortele externe.
    mi a mai spus un bun prieten treaba asta pe telefon, dar nu am mai apucat sa ma vad cu el la o cafea pentru argumentele pe care i le ceream.
    cred ca e facil sa spui asta fara argumentatie, iar expesia "forte de afara" poate implica atat de multe si cu efecte atat de diversificate (poate fi de bine sau poate fi de rau), incat e insuficient formulat.

    cat despre votul exclusiv in legatura cu PP nu cred ca mai e valabil. a functioant cu vadim tudor si iliescu, dar cam atat. si cred ca poate functiona un asemenea argument pentru optiuni politice doar in sistem binal, iar partidele, chiar daca imputinate, sunt totusi mai multe.

    la alternativa pregatita cred ca nu e doar pentru noi, ci mai degraba ca se gandeste o modificare sistemica, mai ales economic. nu stiu daca asta aveai in gand.

    en fin, esti subtila si coerenta, iar asta mi a placut, chiar cand nu sunt de acord adesea. :p

    RăspundețiȘtergere
  3. aaa, dap.
    si ma enerveaza faza cu moderarea comentariilor :))

    bafta

    RăspundețiȘtergere
  4. o s-o iau invers: 1.nici nu m-am gandit ca alternativa(ele) pregatita(e) ar fi doar pt noi. ci ca sunt doar o parte din modificarile sistemice de care zici. we cannot think BUT global. deci da, la asat ma gandeam.
    2.si cand cu vadim tot erau mai multe partide (la momentul ala m-am si gandit cand mi-a venit "frica" de moment). pe de alta parte, intr-adevar, atunci era un usor alt sistem de vot, dar cam atat. precum vedem la televizor in ultimele saptamani, nu cred ca o sa mai fie cazul pentru o astfel de optiune fortata. deja vad ca DD/PP are "plaja" lui de posibili votanti,destul de mare, dar in acelasi timp destul de "stricta", ermetica, sa zicem (poate doar pentru oportunisti permeabila, dar aici deja nu mai vorbim de votanti) si "profilul" pe care il banuiesc pentru acestia nu ma lasa sa ii vad votand cu o forta veche, daca va fi cazul. iar asta ma linisteste nitel.
    3. de acord ca poate fi de bine sau poate fi de rau, io inclin sa cred ca va fi de bine, macar pentru ca "profilul" (am io ce am cu profilul)celor care compun varful de lance al "fortelor" aduce mai mult a "tin cu tara mea" si pare suficient de inteligent cat sa lucreze si pentru tara lor in timp ce li se spune din afara ce sa faca.argumente pentru profilul asta? hm... look at their background... printre altele. restul tine de teorii ale conspiratiei, care, de cele mai multe ori, sunt adevarate :D
    4. welcome to my blog :))

    RăspundețiȘtergere

comentezi?